RSS

Endringer Ti-på-topp

05 jul

Det gjort noen endringer i turbeskrivelsene etter utplassering av postene:

Mellagråfjellet:
Posten er ikke plassert på høyde 864, men et sted like sør for den høyeste toppen av fjellet.
Her er en godt synlig varde og postkassa er plassert ved den.

Den gul-merkete stien som tar av fra Roar-løypa like over skoggrensen, er nå merket fram til steinfiguren «Soldaten». Denne står på kommunegrensen mot Gratangen, hvor du har utsikt mot Foldvikvannet. Herfra går du opp mot høyre. Mellagråfjellet er ganske flatt og uten en markert fjelltopp. Men på avstand ser du en godt synlig varde noe sør for det høyeste punktet på fjellet. Postkassen er plassert ved varden.

Det er noe dårlig merking langs Mølnelvfjellvannene, da det nå ligger mye snø her. Gå på høyre side av vannene. Når du kommer over partiene med snø, vil du finne de gule merkene igjen.  Du forlater da det andre vannet og går litt opp mot høyre og etter et par hundre meter er du ved den markante steinfiguren «Soldaten».

Svellen varde på høyde 420:
Du følger den rød-merkete stien et lite stykke ovenfor skoggrensen og går til venstre mot en høy varde.
Postkassen er plassert godt synlig et lite stykke før du kommer til varden.

Hammerberget:
Vi ber om at du starter fra Kovanveien, ca 350 m ovenfor Kovan-krysset. Her står et turskilt på høyre side av veien. En blå-merket sti starter på venstre side og fører deg over berget til høyeste punkt 80-100 meter forbi kraftlinja. Postkassen er plassert ved ei furu på bergkanten hvor du har flott utsikt mot Helleren-Bakkejord.